matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Längtar som tusan nu

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Jag tror jag håller på att bli galen. Jag har i typ 1,5h suttit och försökt klura ut hur man gör "profilbilden" större genom att kopiera en länk här och en länk där samtidigt som jag ska klistra in den någon annanstans. Och eftersom att jag inte är den mest tekniska personen i världen vågar jag inte ändra på för många inställningar så hela bloggen blir pannkaka.
Jaja, det var egentligen inte det jag skulle skriva om utan att jag igår fick ett mejl till ifrån en tjej som ska flytta till London i slutet av augusti som gärna ville ses. Hela den här grejen med att jag åker ensam utan att känna någon tycker jag har varit rätt läskigt men ändå spännande. Jag har läst olika au pair bloggar i säkert 1,5år nu och alla skriver att det är jättelätt att skaffa sig nya vänner. Nu förstår jag varför. Jag har inte ens flyttat ännu men redan skrivit med 3 tjejer.
 
 
Här är lite bilder ifrån i onsdags när vi hade "klassåterträff". Den minsta klassen men utan tvekan den bästa! Vi var först hemma hos Lisa och grillade sen körde vi till Liatorp och spelade minigolf.

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-08-08 | 22:44:11

    Du kommer att ha "the time of your LIFE"........Förstår att det är mycket att tänka innan, hur kommer det att bli, kommer jag att lära känna någon, får jag hemlängtan (det kommer du att få!!), vad väntar.......sååååå spännande!!! skriver en moster som upplevde samma äventyr 1995-1996 (ja, jag vet att det var för en evighet sedan, men
    ändå....) KRAM!!!!

  • Moster Nenna säger:
    2014-08-09 | 19:25:41

    Nu var jag allt lite vimsig....1985-1986 ska det ju vara......en hel evighet sedan och då var jag lika gammal som du är nu.....inte klokt!!!!

    Svar: Haha ja, jag tänkte väl att det var något med åren som inte stämde.. Just nu är jag mest spänd och förväntansfull men nervositeten lär nog kicka in snart. ;)
    Matilda Hansson

  • Mormor säger:
    2014-08-10 | 11:33:33

    Jag vet inte om jag lyckats klura ut hur man läser skriver och skickar meddelande . Jag gör ett försök annars får du lära mig så vi kan ha kontakt när du är i London.
    Kram från mormor

  • Anonym säger:
    2014-08-10 | 13:47:56

    Hej Matilda! Ska bli spännande att följa ditt äventyr i London och du kommer att fixa det galant, en tjej med bägge fötterna på jorden. Kram och vi ses/hörs ☺💕

  • Monica Öberg säger:
    2014-08-10 | 13:48:26

    Hej Matilda! Ska bli spännande att följa ditt äventyr i London och du kommer att fixa det galant, en tjej med bägge fötterna på jorden. Kram och vi ses/hörs ☺💕

  • Mamma säger:
    2014-08-10 | 14:16:50

    Det kommer att bli hur bra som helst och jag är så glad för din skull!! Men jag vissa dagar kommer jag att sakna ihjäl mig efter dig hjärtat <3 Tur att det finns Skype :)

Kommentera inlägget här: