matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Bucketlist

Kategori: Allmänt, Au Pair i London, Bucketlist

Jag har funderat ett tag på vad jag vill se och göra under mitt år i London och nu tror jag att jag har kommit på en hel del. Troligtvis kommer jag komma på mer saker allt eftersom men just nu ser min bucketlist ut så här.
 
Att göra:
- Ta tåget till Paris
- Åka till Brighton och Oxford
- Picknick på Primrose hill
- Hampstead Heath
- Richmond Park (28/9) / Kew Gardens (30/10)
- Warner Bros. Studio Tour, The making of Harry Potter
- Gå på fotboll
- Åka högst upp i The Shard
- London zoo
- Spana på kändisar
 
 
Fest/ pub:
- Lite för många pubbesök (efter 2 veckor...)
- Festa på KOKO
- Testa på nattlivet i West End (26/9)
 
Lite kulturella saker:
- Gå på museum - British museum (11/1), Natural History museum (23/11)
- Gå på musikal
- London aquarium
- Gå på konsert
- Bio på leicester square (24/10)
 
 
 
Mat:
- Dricka afternoon tea
- Äta på nandos (7/9)
- Äta fish and chips (11/9)
- Pret a manger (3/9)
- Full English breakfast
- Milkshake på Ed's easy diner
 
Shopping och marknader
- Westfield (26/10)
- Borough market
- Marknad i Camden
- Primark (11/9)
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2014-08-25 | 15:20:45

    Låter helt galet underbart roligt alltihop :)) Vet dock inte vad allt är men får väl googla ;)

    Svar: Haha det får du göra mamma! :)
    Matilda Hansson

  • Moster Nenna säger:
    2014-08-25 | 15:25:47

    Får jag lägga till några??

    -Hampstead Heath
    -St Pauls Cathedral
    -Greenwich park
    -Åka skridskor på Queensway
    Jag lovar att din lista kommer att svälla ordentligt........såååå mycket du har framför dig att uppleva!!!
    Kram från Moster Nenna



    Svar: Det får du göra! ska skriva upp det på min lista med. Kram
    Matilda Hansson

  • Berit Hansson säger:
    2014-08-26 | 08:45:35

    Tänk om man hade haft denna möjlighet när jag var i din ålder. Lycka till med allt du vill göra.
    Kramar från mormor

Kommentera inlägget här: