matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

En massa frågor

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Att åka som au pair är ett stort beslut att ta. Frågor som kommer jag våga, kommer jag trivas, hur ansöker man, ska jag åka privat eller med en organisation är nog väldigt vanliga. I mitt fall var de det.
Jag valde rätt tidigt att jag skulle åka privat, därför har jag varit tvungen att läsa på om vad man ska tänka på i ansökningsprocessen och vad man bl.a. ska fråga värdfamiljen om. På aupairguiden.se kan man läsa det mesta om au pair livet både vad som förväntas av au pairen men även värdfamiljen. Olika au pair resmål, vilka arbetsuppgifter man brukar ha, tips på aktiviteter med barnen, intervjuer och bloggar med au pairer.. ja det mesta helt enkelt. Så för blivande au pairer är detta en sida som jag tycker att ni ska besöka. Passa även på att leta efter den perfekta familjen på aupairads.com om ni har bestämt er för att åka.
Kommentera inlägget här: