matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Helgen

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Rätt otroligt att det fortfarande finns personer som orkar gå in här och läsa när jag är så dålig på att lägga upp nya inlägg! I helgen som var hade jag finbesök från Sverige. Johanna och Natti kom i torsdags eftermiddag och stannade tills i söndagsmorse. Dessa dagarna kan man väl inte beskriva på något annat sätt än intensiva.
I torsdagskväll gick vi ut och åt här i Richmond sedan tog vi en liten promenad i mörkret, det blev en rätt tidig kväll men tur var det för vi kom att behöva all energi tills på fredagen. På fredags förmiddagen tog vi tåget in till Westminster för att se London Eye och Big Ben. Vi gick vidare upp till Downing Street och Trafalgar square, sedan gick vi The mall bort till Buckingham palace (där vi fick se någon form av vaktavlösning, riktigt häftigt). Vi gick The mall tillbaka till Trafalgar square sedan upp till Leiscester square, Piccadilly, Regent street, Hamley's och Victorias secret. Natti och Johanna shoppade loss fullständigt på VS, jag däremot kom ut tomhänt. Vid detta laget var vi trötta i benen och hungriga. Efter ett besök på pub, fish and chips och en öl senare var vi fit for shopping igen! Nu var det Primark som stod på agendan. Jag köpte en halsduk, långärmad tröja och malteasers (har fått dille på malteasers).
Efter primark tog vi tåget hem till Richmond igen för att fixa oss inför kvällens utgång, tyvärr hade Johanna jätteont i huvudet så hon valde att stanna hemma och vila upp sig. Jag och Natti gick ut och svängde våra lurviga och kom väl hem vid sisådär kvart över tre på natten.
 
På lördagen väntades mer shopping. Jag köpte en mössa på topshop, en klänning, en tröja och ett linne på forever 21. Efter att vi var färdiga på Oxford street tog vi bussen ner till piccadilly där vi åt lunch på KFC. Vi hade planerat att åka till Harrods efter vi hade ätit men vi fastnade på piccadilly där det var några killar som stod och dansade. Vid detta laget började det mörkna så när vi väl var framme vid Harrods var det helt mörkt, vilket var perfekt för det är då harrods är som finast (iaf enligt mig). Målet var att gå på julavdelningen och denna gången hittade jag dit utan att gå vilse! Det är lite kul för att förra gången när jag och Amanda var där såg jag en glasskål som påminde om en som jag tror mormor och morfar har som är ifrån orrefors, men jag avfärdade den iden rätt snabbt eftersom att jag var rätt säker på att dom inte skulle sälja saker ifrån Orrefors på Harrods. Men när vi gick där i lördags hade de faktiskt en hylla där de sålde glas från Kosta boda så det är kanske inte helt omöjligt att det faktiskt var en skål från Orrefors som jag såg. 
Efter Harrods åkte vi bort till London bridge där man kan se Tower bridge. Jag fick lite samma känsla av att stå där som på Primrose hill, något konstigt lugn i hela kroppen..
Efter en hel dags gående hade vi ont i fötterna men efter lite övervägande bestämde vi att vi ändå skulle gå utmed Themsen och Southbank tillbaka till Waterloo. Innan har jag alltid gått från Waterloo bort mot Tower bridge så det var helt konstigt och förvirrande att gå motsatt håll. När vi kom till Waterloo tog vi tåget hem och sedan på kvällen bara mös och pratade vi. På söndagen ringde klockan tidigt. Flyget skulle lyfta 10 så vid kvart i sju gick vi till stationen. Väl på stationen gick inte tågen som de skulle så det slutade med att dom tog en taxi till heathrow. På söndagseftermiddagen var jag och Amanda på IKEA. 
Jag har en hel del bilder att lägga upp men det får bli ett annat inlägg för nu ska jag sluta skriva och åka hem till Amanda. Jag måste bara avsluta med ett skämt som jag har skrattat åt i flera dagar (jag tror att jag har världens sämsta humor men här kommer det iaf) "why did the banana go to the doctor?"...."because he wasn't peeling well". HAHAHH

KOMMENTARER:

  • Mormor säger:
    2014-12-09 | 21:42:56

    Kära lilla barnbarn. Morfar och jag förstår at du har mycket roligt i London och det unnar vi dig så väl. Kramar i massor

  • Mamma säger:
    2014-12-10 | 17:57:27

    Jag ger aldrig upp hoppet om att där ska stå något nytt ;) Så glad för din skull att de kom och hälsade på dig <3

  • Moster Nenna säger:
    2014-12-11 | 08:34:45

    Inte heller jag ger upp hoppet om ett nytt inlägg.....det är så fantastiskt roligt att läsa om vad du upplever. Nu är det inte så länge tills vi ses.....längtar!! Glöm bara inte att du lovade att köpa Minstrels ;-)
    Ha, ha......ja det var en kul historia om bananen!!
    Kramis......

Kommentera inlägget här: