matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Teer i massor

Kategori: Allmänt

Idag var jag inne på det stora tesco som ligger här i Richmond. För er som inte vet vad tesco är så är det en mataffär, typ maxi. Jag har varit där rätt så många gånger nu men aldrig tidigare gått förbi hyllan med teer. 
Alla vet ju att britterna är kända för att dricka mycket te men främst tänker man ju att det skulle vara typ english breakfast té och Earl grey så man kan väl säga att jag fick lite av en chock när jag ser detta....
 
 
 
Jag försökte att ta en bild där hela hyllan var med men det var helt omöjligt, hur jag än gjorde fick den inte plats och inte ens när jag tog dessa bilderna fick jag med allt.
På den nedersta bilden finns jättemånga olika sorters twinings teer. Hemma i Sverige var det i stort sätt det enda märket jag drack. Min favoritsmak var english breakfast men jag gillade även det med smak av kanel, äpple och russin. Här fanns det helt andra smaker än hemma t.ex. granatäpple, tranbär, äpple och päron, mint, ananars och grapefrukt (konstig kombination?), lakrits, mango och jordgubb, nässel te med smak av antingen björnbär, pepparmint eller bara nässla.. Man kan väl säga att jag har att göra om jag ska hinna smaka så många som möjligt innan jag ska flytta hem igen.
 
Bilderna från helgen ska jag lägga ut så fort min dator är lite samarbetsvillig. Har försökt lägga in bilderna i datan men det funkar inte riktigt som jag vill.. När jag kopplar in telefonen kommer det upp en massa olika mappar som innehåller max 4 bilder, bilderna i mapparna är sånna som jag har sparat ner till telefonen. Inga av bilderna som jag själv har tagit går att hitta någonstans.. 

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-12-13 | 20:16:21

    Det var i London jag lärde mig dricka the (med mjölk), men inte 17 kommer jag ihåg att det fanns så många sorter!! Hoppas du haft en fin Lucia idag......Kramis......

Kommentera inlägget här: