matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Bildbomb

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Förbered er på bildbomb för i helgen har det hänt grejer. I lördags var det tänkt att jag och Amanda skulle åkt till IKEA men eftersom att vi båda hade jobbat rätt sent så var vi inte särskillt sugna på att stiga upp tidigt och åka dit. Isället åkte vi till Ealing där det skulle finnas ett New Look. Amanda hade hittat en jättfin klänning på internet som hon ville ha. Men förra helgen när vi var inne i London var den slutsåld i båda affärerna på Oxford Street så vi höll tummarna att den skulle finnas här istället, det gjorde den tyvärr inte.. Det blev shopping på primark och poundland istället och middag på Nandos. Vid 16 tiden sa jag och Amanda hejdå för hon skulle hem och jobba och jag skulle bege mig in mot Hyde Park Corner där jag skulle möta Malin och ett gäng andra tjejer. Vi skulle till ett ställe som heter Winter Wonderland. Alltså detta ställe.. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Om ni tänker er en yta som minst är lika stor som Liseberg fylld med karuseller, stånd där de säljer allt möjligt som har med julen att göra, matstånd, pubbar, isrink, lampor och människor i mängder så kanske man kan få en liten bild av vad det är. Det som var lite ofattbart var att tänka att det i vanliga fall är en park. När man gick runt där var det så stort att det knappt gick att fatta att allt detta är uppbyggt för att sedan monteras ner om lite mer än en månad. 
Idag har jag och Amanda varit på Natural History Museum och kollat på gamla dinosaurie-sklett, utställning om människokroppen, hur jorden skapades, en massa häftiga stenar och en massa andra saker. Dagen avslutades på Bella Italia med spaghetti bolognese. Mums.
 
Här är bilder från lördagen.
 
Här kommer bilder från idag.
 

KOMMENTARER:

  • Monica Öberg säger:
    2014-11-24 | 15:19:05

    Vilka härliga bilder Matilda, nu är det väl inte länge till att du kommer hem. Kram och ha det gott💞😊

  • Moster Nenna säger:
    2014-11-24 | 16:18:01

    Så roligt ni verkar ha haft det i helgen.......jag vill också göra sådana där roliga saker!!!! Fina kort....kram gumman!!

  • Mormor säger:
    2014-11-24 | 21:50:41

    Jag blir lite avundsjuk på dig som får se allt detta,vilka fina minnen du får för hela livet.
    Kramar

  • Mamma säger:
    2014-11-24 | 22:31:34

    Nutella pannkaka? ;) Måste till London en gång närmare jul än vad jag var märker jag :))

Kommentera inlägget här: