matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Long time no see

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Nu har mamsen varit på besök. Vi hade en jättebra helg med skavlan inspelning, Matilda-musikal, lite shopping och en massa mys. Tyvärr började jag känna mig sjuk i onsdags förra veckan så lagom till torsdag kväll när mamma kom passade även febern på att komma. Åt ipren både i fredags och hela lördagen, söndagen var lite bättre men fortfarande så jag fick ta tabletter.
Har de senaste dagarna haft extremt mycket hemlängtan. Allt började i måndags förmiddag troligtvis när jag insåg att mamma skulle åka hem dagen efter. Då grät jag för första gången sedan jag kom hit. Tisdag förmiddag var likadan men då fanns iaf fortfarande mamma kvar och kunde trösta. På eftermiddagen när jag kom hem efter att ha varit och sagt hejdå till mamma på stationen brast det fulständigt. Min enda önskan just då var att få sätta mig på ett flyg och åka hem. Onsdagen gick bra, jag var rätt deppig och inte särskillt pigg på livet men jag grät inte. Dagen idag har väl varit okej. När barnen hade gått till skolan i morse och jag stod i köket för att fixa undan morgonstöket kom den värsta känslan av ensamhet jag någonsin upplevt. Jag smsade Amanda och frågade om jag fick komma hem till henne bara för att slippa vara ensam så när jag var färdig tog jag bussen till Kew. På eftermiddagen jobbade jag några timmar och nu ikväll har jag skypat med mamma och Natti. 
 
Granen vid Covent Garden
 
Inne på Covent Garden
 
Besök utanför dörren
 

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-11-14 | 09:28:18

    Det är tungt ibland.......Önskar jag fanns hos dig och fick ge dig en stor kram!! Du kommer ihåg vad vi skypade om, eller hur????
    Puss o kram

  • Mamma säger:
    2014-11-14 | 10:58:27

    Håller med dig om att det var fina mysiga dagar tillsammans men som blev jobbiga på slutet. Så glad ändå att jag fick komma och se hur du bor och lite av din vardag. Hoppas att du känner dig bättre till mods idag gumman ❤️❤️❤️

  • Mormor morfar säger:
    2014-11-14 | 16:40:22

    Hoppas du mår bättre i dag. Vi förstår att du kan ha hemlängtan när du inte känner dig så bra.

  • druvan lenis. säger:
    2014-11-15 | 20:42:06

    Hej matilda.hoppas du mår bättre nu;-)).förstår om du får hemlängtan när "mammsen kom".kul att följa ditt liv som aupair! Du verka ha det bra.sköt om dig o vi tänker på dig, vi druvor.var rädd om dig o upplev allt roligt under din tid där.kramisar lena

  • Amanda säger:
    2014-11-16 | 01:23:01
    Bloggadress: http://amandasandberg.for.me

    Bara hör av dig. Du är alltid välkommen!

  • Monica Örebro säger:
    2014-11-16 | 22:25:55

    Vad mysigt att mamma varit och hälsat på, förstår din hemlängtan. Vilka fina bilder du lagt ut. Snart är det jul och ska du väl åka hem. Kram och ta hand om dig ☺

Kommentera inlägget här: