matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Busy Life

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

"Jag ska blogga varje dag denna veckan", ja det blev ju inte riktigt så... Mitt liv är allt annat än lugnt för tillfället, när jag inte jobbar är jag någon annanstans och far. 
 
Jag har sett bilder på många au pair bloggar där de har lagt ut kort som är tagna vid Towern. På bilderna är det ett hav av röda keramikblommor där varje blomma representerar en död brittisk soldat som dog under första världskriget. Uställningen började den 5:e augusti då man satt ut den första blomman och pågår till den 11:e november då den sista kommer sättas ut. Totalt kommer det vara 888,246 st. Jag har velat se detta ett bra tag nu och i söndags när jag och Amanda var inne i London och gick på Southbank passade vi på att gå över den mäktiga Tower Bridge för att kolla. Det var helt otroligt fint! Jag vet inte hur många de har satt ut nu men det var helt otroligt många.
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mormor säger:
    2014-10-10 | 11:24:56

    Ja det var verkligen fint. Jag hade gärna varit och sett det.

  • Mamma säger:
    2014-10-11 | 08:40:29

    Undra hur rött det kommer vara på marken när jag kommer för det är ju de sista dagarna då. Blir spännande att se :)

  • Moster Nenna säger:
    2014-10-11 | 19:38:47

    Tjusigt!! Glad att du skriver några ord igen.....längtar efter dina inlägg!!! Kram!!!

Kommentera inlägget här: