matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Ny vecka

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Måndag idag och hösten är kommen. England har förvandlats till ett tråkigt grått land men ändå med en viss charm. När jag var hemma i Sverige och det var konstant grått och regnade typ hela tiden var humöret verkligen på botten. Nu när jag är här känns det helt annorlunda. Regnet upplevs på något lustigt vis som mer mysigt. Jag ska inte säga att det är kul att behöva använda regnjacka eller att alltid ha ett paraply med sig men jag har fått en helt annan inställning till regn.
 
Kan ju även tillägga att den första "hemlängtan" har kommit, vet egentligen inte om man kan kalla det hemlängtan för jag längtar inte hem utan jag saknar alla personer hemma. Saknar att få en kram av mamma, att ha myskvällar med Natti, tv-kvällarna med pappa när mamma jobbar och Filip är hos Dani, att spela hög musik och larva sig med Filip, helt flummiga samtal med Johanna, träningarna med Sally, mormor och morfar. Vädret påverkar kanske mer än vad jag tror..
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mormor morfar säger:
    2014-10-13 | 13:54:55

    Förstår att du saknar din familj och kompisarna.
    Vi saknar dig också
    Kramar från mormor och morfar

  • Moster Nenna säger:
    2014-10-13 | 17:37:19

    ......och lilla moster då?? ;-)

    Svar: Saknar er också men vi hade troligtvis inte träffats just nu ändå ;)
    Matilda Hansson

  • Moster Nenna säger:
    2014-10-13 | 20:46:57

    Ja, men ändå......hade ju varit fint att bli nämnd vid namn i en BLOGG!!!! ;-)

  • Moster Nenna säger:
    2014-10-13 | 20:47:43

    Du skulle ju kunna göra ett speciellt "mosterinlägg".....eller???.

  • Moster Nenna säger:
    2014-10-13 | 20:47:46

    Du skulle ju kunna göra ett speciellt "mosterinlägg".....eller???.

  • Mamma säger:
    2014-10-13 | 23:14:32

    Lilla gumman nu fick jag ju nästan en tår i ögat... Om 24 dagar är jag hos dig och då kommer du att få så många kramar så du kommer vara dödstrött på mig ;) Vi saknar dig nåt ofantligt mycket också men glöm inte att vi bara är ett skypesamtal bort. Då får du se oss allihop och det kanske kan lindra din längtan efter alla lite grann. Skickar många kramar till dig <3 <3 <3

  • Monica Öberg säger:
    2014-10-22 | 12:39:24

    Klart att du har hemlängtan annars vore det konstigt, men läste att mamma snart kommer till dig och då blir det massa mys....kram 😀 Monica👍

    Svar: Ja, jag saknar alla där hemma men om 2 veckor är mamma här! Kram 😊
    Matilda Hansson

  • Nathalie/Natti säger:
    2014-10-24 | 19:16:53

    Saaknar dig så otroligt mycket matilda!! Ännu mer nu när resan är bokad!!! <3

    Svar: Saknar dig med men snart är ni här!! <3
    Matilda Hansson

Kommentera inlägget här: