matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Tisdag

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Igår jobbade jag som vanligt på morgonen. Det är alltid samma rutiner på morgonen så precis som på måndagen hjälpte jag Annika att packa lunch boxarna, plockade fram frukosten, borstade tjejernas hår och tänder. Det är faktiskt en liten skilland på just tisdagar. Annika går med Felicia och Nicole till skolan tidigare för att de har violin och cellolektion innan skolan och jag går med Annette en liten stund senare. Efter jag hade kommit hem från skolan åt jag frukost och sorterade stumpor sedan skulle jag och Amanda ta bussen härifrån till Kingston där vi skulle träffa Paulina och Linnéa. I Kingston finns ett jättestort köpcentrum med alla de där affärerna som vi au pairer har råd att handla i. Det slutade med att jag köpte 2 par blåjeans, en halsduk och ett par ballerina på H&M och en träningsjacka på primark. Åt finmiddag på Mcdonalds och senare även en lite finare fika på Costa. Tog bussen hem sedan slappade jag bara tills jag och Amanda skulle ut och ta en powerwalk. Jag gick hem till henne så nu har jag täffat hennes värdföräldrar som var jättetrevliga. Det känns som vi gick hur långt som helst i och med att vi inte hade en blekaste om var vi var. När det var dags att gå hem bestämde jag mig för att springa istället och för en person som inte har sprungit på evigheter gick det jättebra. Jag sprang hela vägen och när jag kom hem gjorde jag även styrkeövningar. Tog en dusch och sen var det sängdags.
 
2 hästar mitt på gatan som stoppade upp trafiken bakom, jag ljuger nog inte om jag säger att det var 100-200 meter kö bakom.
 
Köpcentrumet
 
Varmt och skönt sensommar väder igår
 

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2014-10-01 | 14:31:38

    Så fint det ser ut i shoppingcentrumet :) Tittar man på träden så se det ut som hösten har kommit mycket längre här. Löven är rätt gula här hemma :( Du kommer nog inte att vilja se ett Mc Donalds efter Londonåret så ofta som ni äter där... :)

  • Mormor säger:
    2014-10-01 | 15:03:26

    Med så fina shoppingcenter kan inte aupair lönen
    Vara så länge. Jag förstår att det är frestande att handla med detta stora utbud,skillnad mot Älmhult.

  • Moster Nenna säger:
    2014-10-02 | 14:51:23

    Ser ut att vara ett bra ställe att shoppa på.......Jag var på modevisning i tisdags kväll, men där var kläderna rätt dyra....typ Odd Molly kofta för 1700!!! Vill ha........
    Kram.....

Kommentera inlägget här: