matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Baker street, Camden och pubbesök

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

I fredags åkte jag för första gången in till London för att träffa Moa en annan au pair här i London. Tog tåget till Waterloo sen tuben till Baker street där vi bestämde vi skulle träffas. Vi gick till ett fik, satt och pratade och hade jättetrevligt! Åkte Overgrounden hem, gick en runda på boots för tredje (!!!) dagen i rad.. Promenixade hem och åt kvällsmat. På kvällen skulle jag jobba för Annika skulle iväg och träffa en vän. Den familjen flyttar snart till Australien.
 
I Lördags vaknade jag tidigt och gjorde mig i ordning för att sen åka in till Waterloo. Vi var ett gäng au pairer som skulle träffas där för att sen åka till Camden. Var väldigt roligt att träffa Linnéa och Ellinor L som jag har haft kontakt med redan innan jag åkte. På stationen träffade jag även Melina som kommer från Åland, hur häftigt är inte det?! Jag träffade även en annan Ellinor N. Vi åkte till Camden, gick och strosade runt, åt typ någon kinamat. Pratade om vad som skulle hända på kvällen.. Linnéa och Melina hade planer på att gå ut i Camden men tillslut hamnade vi +Ellinor L på puben O'niels här i Richmond. Hade så himla roligt! Nästa helg kör vi på riktigt utgång i London! 
 
Idag ska jag jobba en lite stund sen blire London igen för att träffa Moa och någon mer på trafalgar square. Vi ska sen till National gallery.
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-07 | 19:53:46

    Du träffade inte Sherlock på Baker St?? Låter alldeles underbart......vill skypa snart!!!! Kram!!!

    Svar: Haha nepp det gjorde jag inte ;)
    Matilda Hansson

  • Mamma säger:
    2014-09-07 | 23:31:20

    Vilken bra helg du har haft :)

Kommentera inlägget här: