matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

EKOoOOoo

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Här ekar det tomt.. Denna veckan har varit toppen bra, det har varit full rulle hela tiden. Början på veckan jobbade jag rätt mycket eftersom Annette inte började skolan förens i torsdags. I onsdagskväll tog jag med mig en bok och gick ner till Themsen och läste. Gick en bakgata där jag hittade både en park och en massa myciga pubbar.
 
 
 
Vid tre tiden på torsdags eftermiddagen begav jag mig in mot London för jag och Malin skulle på Primark. Handlade faktiskt inte några onödiga saker förutom en kappa och lite godis, bravo mig! 
Efter Primark hamnade vi på en pub där jag för första gången drack pimm's. Efter en stund kom även Ellinor och då gick vi ner mot Leicester Square där vi skulle hitta en pub som serverade fish and chips. När vi hade ätit färdigt gick vi bort till Piccadilly, tog tunnelbanan därifrån till Waterloo och sen tåget hem.
 
 
Igår var det palnerat utgång i Shortditch men det blev ändringar så tillslut hamnde vi på The Clapham Grand i Clapham. 
 
Mitt i natten i väntan på bussen.. 
 
Idag träffades jag, Linnéa, Melina och Ellinor på Waterloo. Vi gick upp till den svenska godisaffären och på vägen stannade vi vid Covent Garden för att kolla lite. Gick sedan till Pizza Hut för lite bakismat. Strosade bort till Trafalgar square och St. James's park där vi satte oss i gräset tills det var dags att åka hem. Har haft sån extrem tur med vädret sedan jag kom hit, det har regnat endast en gång!! idag fick jag gå i linne för att inte svettas.
 
Klockan på Waterloo Station där vi alltid träffas.
 
Gångbron över Themsen från Waterloo till Embankment
 
PIZZA!!!!!!!!!!!!!!
 
Här var det något event som American college skulle hålla
 
Fina blommor i parken (detta hade mormor, Nenna och mamma tyckt om)
 
 
Imorgon ska jag träffa Linnéa igen. Vi ska ta en shoppingrunda på Oxford street. På kvällen sen ska vi till svenska kyrkan där det ska vara valvaka.
 
 

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-14 | 12:23:36

    Visst är Pimms gott?? Köpte med mig en flaska hem sist kåkar var i London........Härliga bilder du tar.....så glad att du verkar trivas och allt skoj du får uppleva!!

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-14 | 12:23:38

    Visst är Pimms gott?? Köpte med mig en flaska hem sist kåkar var i London........Härliga bilder du tar.....så glad att du verkar trivas och allt skoj du får uppleva!!

  • Mamma säger:
    2014-09-14 | 13:49:41

    Det är så roligt med alla bilder som du visar och ja jag hade nog trivts med att gå och titta på alla fina blommor i parken :) Ha en bra shoppingdag och en rolig valvaka. Lite häftig att få vara med om det i London och så hoppas vi på att rätt sida vinner valet ;)

  • Anonym säger:
    2014-09-15 | 21:09:57

    Hej matilda.vad fina bilder du dela med dig av.förstår att du trivs.upplev nu allt du kan så har du mkt med dig i din ryggsäck när du kommer tillbaks.var rädd om dig så ses vi om ett tag;-)))) kramisar lena druvan

  • Julia säger:
    2014-09-16 | 14:49:11

    Hej! Hittade din blogg och är också ny au pair i london och vill gärna lära känna lite nya människor :) om du har lust att hitta på nått eller så skulle det va jätte kul om du hörde av dig!! [email protected]

  • Mormo säger:
    2014-09-17 | 20:13:12

    Morfar och mormor gläds med dig att du har det så bra. Vi förstår att du har mycket roligt i London och att du har fått många nya bekantar.
    Kramar

Kommentera inlägget här: