matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Nackspärr

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Vaknade i morse och tyckte att jag kände mig lite stel i nacken. Tänkte dock inte så mycket på det utan jag steg upp gjorde mig iordning sen helt plötsligt kunde jag typ inte vrida huvudet åt vänster och så har det varit hela dagen. Inte så roligt. 
 
Nog om mina krämpor det finns de som har det mycket värre. Igår blev det en sväng till National gallery, kollade på lite tavlor och vissa av dem kände jag konstigt nog igen. En tavla som var målad av Vincent van gogh kommer jag ihåg att vi fick kolla på i 8:an på en bildlektion. Efter det gick vi från Trafalgar square upp till Leicester square där vi stannade och bara stod och pratade. Traskade vidare till Piccadilly där vi kollade på 5 killar som dansade. Jag tror inte att det är en enda gång när jag har varit där som det inte har funnits några som underhåller på ett eller annat sätt. När vi hade fått nog av dansen gick vi upp på regent street för vi skulle till hamleys. Malin skulle köpa the sims 4 men det var självklart slutsålt.. Jag tror faktiskt att vi var inne på hamleys i säkert en timme, man blev som barn på nytt.
Igår åt jag på Nandos för första gången, mycket gott! 5 plain chicken wings +2 sides. Jag valde coleslaw och pommes som sides. Det var inte sista gången jag beställde det.. Var så jäkla gott!! (emoji med hjärtögon) 
Jämte Nandos låg en pub som vi sen gick in på. Där beställde jag min första half pint of Guinness. 
 
Trafalgar square
 
Leicester square
 
Piccadilly Circus
 
Ett nästan tomt glas Guinness

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-09 | 08:03:56

    Vad kul att du börjar med lite kulturellt i storstan! Visst är det gott led en Guinness??
    Kram.....

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-09 | 10:24:44

    Glömde ju att säga att nackspärr inte är skoj......försök att lägga varm vetekudde (om familjen har) och ta hellre Ipren (Ibuprofen) än Alvedon.....Kramis!!

Kommentera inlägget här: