matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Numera kallad Londonbo

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Sitter här med min vanilla latte från starbucks i handen, nyss hemkommen från en tur på stan. Detta året kommer nog svida i plånboken.
 
Jag börjar väl att berätta vad som har hänt sedan i tisdags. Mormor och morfar kom och hämtade mig hemma i tisdagsmorse för att skjutsa ner mig till stationen. På stationen träffar jag Adam och Jacob som också var påväg till kastrup för att sedan åka till Australien. Vi hoppar på tåget, åker till Osby där Marcus även joinar oss. Eftersom att vi alla hade så jäkla mycket packning (jag hade mest) som skulle få plats satte vi oss så att vi åkte på sidan. Dessa stolarna var inte de mest bekväma, så efter ett tag när vi var trötta på dem beslutar vi oss för att försöka hitta ett sånt ställe med 4 stolar. Vi lyckas tillslut efter att ha bökat oss igenom hela tåget. Vi kommer till kastrup, checkar in våra väskor, går och äter på burger king, går ingenom säkerhetskontrollen, kollar lite på tax free, sätter oss på en bänk och väntar på att det ska komma upp vilken gate vi ska till. När det kommer upp går vi igenom passkontrollen sen går vi bort till deras gate säger hejdå, jag traskar vidare bort till min gate, sitter där och väntar en stund tills jag får en känsla av att det är något som inte stämmer. Jag får då reda på att vi har blivit flyttade från gate C34 till C26, jag går bort där väntar en stund till får sen reda på att vi blir flyttade ännu en gång till C27 istället. Jag går på planet, vi lyfter, kommer till London där vi har missat vår landningstid eftersom vi lyfte 30 minuter för sent. Detta leder till att vi får flyga i cirklar innan vi får tillstånd att landa. Vi landar, hämtar min väska, träffar familjen, åker till Richmond. Sen var det lugnt på kvällen.
 
På onsdagen började Felicia och Nicole (de 2 äldsta tjejerna) skolan. Så jag följde med Annika och lämnade dom sen gick vi till pret a manger för att äta lite frulle. Efter det gick vi ner till Themsen och över en bro så vi kom till en jättefin lekpark. Annette den minsta flickan lekte ett tag sen började vi gå hemåt. Vi stannade på boots och köpte schampoo och balsam +öronproppar för flygplanen hörs jättemycket när man ska sova. Vi gick också in i en bokaffär så jag köpte the fault in our stars. fixade även ett oystercard. När vi kom hem lekte Annette och jag en stund sen åt vi lunch och lekte lite till. Vi hämtade Felicia och Nicole i skolan och gick till en lekpark till. Vi kom hem, åt kvällsmat, tog det lugnt sen gick jag upp till mig och pratade först med Johanna och sen med mamma.
 
Idag har jag och Annette lekt hemma hela förmiddagen och på eftermiddagen gick vi till en lekpark. Vid 15 när Annika skulle hämta tjejerna i skolan passade jag på att prata med Natti och sen gå in till centrum för att köpa hårsprej, torr schampoo och tops. Först gick jag till waitrose (typ maxi) och köpte tops, sminkborttagnings servetter, alvedon och ett anteckningsblock. Sen gick jag till boots och köpte torr schampoo och hårsprej. Efter det tog jag en runda på topshop. Gick vidare till en kiosk och köpte minstrels och skittles, gick in på starbucks och köpte en vanilla latte, gick hem och nu sitter jag här. 
 
Jag lägger upp lite bilder sen ikväll men nu ska jag gå ner för att jobba lite till. 

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2014-09-05 | 06:33:35

    Det var mycket du hunnit gå redan.. Är det inte så långa avstånd i Richmond? Dom där minstrels skulle jag gärna lagt beslag på 😜. Det ser så fint ut nere vid Themsen 😊.

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-05 | 08:29:33

    Jag har redan upplyst henne om att man kan skicka Minstrels på posten......jag betalar gärna portot!! ;-)

Kommentera inlägget här: