matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Fredag/Lördag

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Annika är i Finland så jag och Julia (gamla au parien som har flyttat tillbaka till London och jobbar som nanny) har jobbat hela dagen. Jag och Felicia hade några timmar själva ihop i eftermiddags när Julia var med Annette på musiklektion och Nicole följde med dem. Sedan jag kom hit i september har Felicia pratat om att hon vill vi ska gå till ett ställe som säljer créps, våfflor och frozen yoghurt för att fika, och vad passar bättre än att göra det idag?! En överlyckig Felicia beställde créps med nutella och mashmallows och eftersom att jag är en sockergalen au pair gjorde jag samma sak. När vi fick crépsen var där även jordgubbar som vi inte hade beställt men vad gör det, DET VAR SJUKT GOTT!!
 
Efter ena hörnan började jag bli mätt!
 
Nu hoppar vi tillbaka 24 timmar till fredag kväll (bra att det är i kronologisk ordning) som spenderades med Ellinor på Jamie Olivers italian här i Richmond. Jag åt en jättegod pasta carbonara med ett glas vitt och till efterrätt blev det cheesecake med ett till glas vitt..
Ellinors pizza
 
 

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2015-02-08 | 11:36:32

    Vad gott det ser ut! Dit kan vi väl gå på söndagen när jag och Ellen hälsar på?? Även crepsen ser helt ok ut........kram!!

  • Mormor säger:
    2015-02-08 | 17:50:55

    Ja det ser verkligen gott ut.

  • Mamma säger:
    2015-02-09 | 13:28:25

    Har stackars Felicia behövt vänta ända sedan september så förstår jag att hon ser så lycklig ut :)
    Ser grymt gott ut!! Dit kan du få ta din sockergalna mamma också ;)

Kommentera inlägget här: