matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Hyde Park/ Holland Park/ Piccadilly

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Ursäkta mitt dåliga bloggande! Mamma har tjatat en hel del så det är väl bäst att göra som hon säger och skriva ett inlägg.. Under dessa inläggslösa veckorna har jag haft Sverige besök, semester och upptäckt mer av denna underbara stad. Senast idag så styrde jag min kos mot hyde park. Jag har aldrig åkt iväg själv tidigare men det gjorde jag idag, och jag måste säga att jag blev faktiskt förvånad av hur mycket man kan uppskatta sitt eget sällskap. Att bara gå runt precis vart man vill och kunna gå och tänka har varit riktigt skönt.
Nedan följer en himla massa bilder från dagen!
 
Alla bilder ovan är tagna på ett ställe som hette The Rose Garden
 
The Serpentine
 
Jag letade upp Peter Pan statyn som jag har hört fanns i Hyde park.
 
Bilderna med fontärnerna är Italian garden
Round pond med Kensington palace i bakgrunden
 
Efter hyde park gick jag till starbucks vid Notting Hill Gate och tog en värmande vanilla latte. Jag bestämde mig även för att gå bort till Holland Park som jag har velat se jättelänge. Efter mycket om och men hittade jag en ingång till parken, som visade sig vara finare än hyde park. Av någon anledning tog jag inte några kort i början av parken vilket är väldigt dumt för det var enligt mig den finaste delen. Här kommer i alla fall några bilder..
 
När jag kände mig färdig i Holland Park visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, jag visste bara att jag inte ville åka hem ännu. Därför bestämde jag att jag skulle gå till närmsta busshållsplats och hoppa på den första bussen som kommer även fast jag inte hade en aning om vilken det var. Det visade sig att den gick mot Piccadilly circus. Jag åkte dock inte så långt utan jag hoppade av vid Oxford circus och gick Regent Street ner till Piccadilly. Därefter tog jag tuben hem och nu ikväll har jag skypat med Natti. 
 

KOMMENTARER:

  • Mormor säger:
    2015-03-06 | 08:49:59

    Verkligen fina bilder du har tagit. Kram

  • Moster Nenna säger:
    2015-03-06 | 10:09:56

    Äntligen ett inlägg!!! Vilka härliga vårliga bilder......Nu är det. Inte så länge till nästa Sverigebesök.......hoppas det fina vädret håller i sig eller t.o.m blir ännu bättre.....
    Kram

  • Mamma säger:
    2015-03-06 | 12:44:59

    Så skönt att höra att du gör som jag säger fortfarande... Dock inte så ofta ;) Trodde jag hade sett det mesta av Hyde Park men det har jag tydligen inte. Så fina bilder av en duktig fotograf :) Tack för pratstunden idag <3

  • Pappa säger:
    2015-03-06 | 13:30:50

    Härliga bilder du tagit, nu kommer vi snart, längtar efter dig. Kram

Kommentera inlägget här: