matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Dancing in the dark

Kategori: Allmänt

Ja, var ska jag börja.. De senaste dagarna har det hänt väldigt mycket! I torsdags utnyttjade jag mina demokratiska rättigheter för första gången. Tur jag hade mamsen med mig när jag skulle rösta, jag kände mig som ett levande frågetecken när jag kom till kommunhuset. På eftermiddagen började jag packa på riktigt, det kommer vara precis så att väskan klarar viktgränsen på 23kg. I fredags.. har jag glömt vad jag gjorde men jag tror att det var en rätt lugn dag.
Lördagen var den roligaste och jobbigaste dagen någonsin. Att vinka av mamma och pappa vid tåget var hemskt. Jag brukar vara rätt så känslokall, jag tycker inte precis om att visa känslor och speciellt inte gråta bland folk. Allt gick bra fram tills tåget rullade in på perrongen då kom tårarna. Grät en stund efter tåget kört, sen körde jag till maxi för att ta ut pengar. Hoppas att ni får en bra vecka på Samos! Efter det var det bara till att försöka ladda om för en sista festkväll på speak.
Natti, Johanna och Sally kom hem till mig framåt kvällskvisten så vi förfestade ihop. Tror aldrig jag har haft så roligt på en förfest innan. När vi sen kom till speak visar det sig att det inte var något folk där så vi tog följe med Fia och endel annat folk till Wärkstan istället och FY FASEN vad det var roligt där! Många som man inte har träffat sedan studenten. Hungriga som vi var där på natten begav vi oss mot torggrillen men efter typ 45 minuter i kö i regn gav vi upp och gick hem istället och sov. Dagen idag har spenderats i soffan framför tven. Har nog aldrig varit så bakis som jag är idag. Har även haft sån jäkla halsbränna så jag har varit och köpt novalucol så nu börjar det bli människa av mig igen.
Imorgon ska jag packa det sista typ necessär och sånt sen ska jag och Filip till mormor och morfar och äta. Bjussar på lite bilder från igår
 
Vacker bild på oss... Kommer sakna er jättemycket!
Fina Natti!
Hahaha vi skulle spela lite fjortis och göra duckface på bilderna.
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-09-01 | 06:25:07

    Lilla hjärtat nu kom det en ny tår i ögat på mig. Så roligt att sista kvällen med kompisarna blev så lyckad :) Vi har det bra här på Samos men konstigt utan dig och Filip. Ha en bra sista dag idag. 😘😘💗

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-03 | 17:31:28

    Fick ju "liveinfo" av dig, men kul att se bilder!! Nu väntar jag bara på bilder och rapport om hur du har det i London....Kram!!

Kommentera inlägget här: