matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Måndag

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Här kommer det utlovade inlägget om hur dagen idag har varit och vad jag har gjort. Jag hade klockan på ringning vid 7.40 precis som vanligt. Steg upp och gjorde mig iordning sen gick jag ner till familjen där jag hjälpte till att fixa frukost och packa lunch boxar. Jag kammade tjejernas hår och satte upp de i en hästsvans, borstade deras tänder sen gick Annika med dem till skolan och jag började fixa iordning i köket. När jag var halvt färdig var jag så hungrig att jag var tvungen att äta frukost. Normalt sätt brukar jag äta när jag har fixat färdigt köket och bäddat tjejernas sängar. Efter det var jag ledig till 12.15 då jag skulle hämta Annette i skolan. När jag har gått halva vägen till skolan börjar det ösregna men som tur är hittar jag ett paraply i väskan. 
Eftermiddagen sen var rätt hektisk då både Felicia och Nicole hade med sig en kompis hem ifrån skolan samtidigt som Annika hade pianolektioner och elvernas syskon var med här hemma. Det var många barn på samma gång men det gick bra. Lagade maten ikväll (vuxenpoäng till mig) och den blev faktiskt riktigt god. Jag skalade och hackade sweet potatoes (vet faktiskt inte vad det heter på svenska.. Sötpotatis?? finns det något som ens heter det?), palsternacka, paprika, succini och mini morötter. Stödde på lite salt och ringlade olivolja på sen skjutsade jag in det i ugnen. Till detta hade vi kött som jag hade lagt i marinad ett tag innan. Inte nog med att jag hade lagt det i marinad jag hade faktiskt gjort marinaden helt själv utan recept!! Jag stekte köttet i buljong och lite andra kryddor som jag tänkte kanske kunde vara goda att ha på. 
 
Nu sitter jag på mitt rum och har skypat med mamma för ett tag sedan. Har även planerat morgondagen med Amanda, Linnea och Paulina. Vi ska till ett MEGA shoppingcenter i Kingston. Jag är i behov av byxor, både svarta och vanliga blåa jeans. Sedan jag kom hit har jag hunnit spräcka både mina blåa jeans och ett par av mina svarta. Bra jobbat!
 
Har ingen bra bild att bjuda på men eftersom att jag tycker att alla bildlösa blogginlägg är så tråkiga kommer det här en helt randon bild som inte egentligen har något med min dag att göra.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-30 | 16:21:10

    Då vet jag vad du ska få bjuda på vid tillfälle....låter jättegott.....och jo.....sötpotatis finns!! Kram...

  • Mormor säger:
    2014-09-30 | 18:42:15

    Läser och kollar din blogg med nöje.
    Kramar i massor från mormor morfar

Kommentera inlägget här: