matildaslondon.blogg.se

Au pair i London 2014/15

Sämst på att blogga

Kategori: Allmänt, Au Pair i London

Jag har fått klagomål på att jag är dålig på att blogga, senast idag sa Amanda att "nu får du faktiskt ta och uppdatera bloggen" så här kommer en snabbrepris av min vecka. Mamma har innan i veckan även klagat på att jag inte skriver så mycket om min vardag och vad jag gör när jag jobbar så jag har faktiskt bestämt mig för att jag nästa veckan ska skriva ett litet inlägg varje dag om hur min dag har varit och vad jag har gjort. Men nu tillbaka till denna veckan..
Denna veckan har varit den första då jag har känt att jag har kommit in i arbetet lite mer. Både när det kommer till rutiner och vad som ska göras. Det är rätt skönt för då känner man sig inte helt vilsen. Annars har det varit en väldigt händelserik vecka. I onsdags träffades jag och Amanda här i Richmond för hon skulle leta klackar till fredagens planerade utgång. Hon hittade ett par jättefina på H&M. Det hände en rätt rolig sak när hon stog i kassan och skulle betala. I Sverige har vi ju sånna medlemskort så Amanda frågade hon om hon kunde använda det här med och som svar fick hon "no sorry, de går bara att använda i Sverige". Det visade sig att tjejen i kassan var svensk. Vi gick en sväng utmed themsen sen åt vi lunch på Nandos. Efter det var det dags att gå hem för jag skulle jobba. På kvällen sen tog vi tunnelbanan in till London för vi skulle till kyrkan på ung i London som var jätteroligt, vi träffade jättemånga trevlig människor. 
 
Torsdagen gjorde jag inget speciellt men på fredagen hände det grejer. Jag jobbade fram tills Amanda kom hit vid 19 snåret. Vi började då fixa oss i ordning inför kvällen. Vi skulle på en klubb som heter Libertine som är en sån riktigt fin klubb där det krävs promoters och gästlistor för att komma in. Vi hade superroligt där! det var helt olikt det svenska utelivet. Med verkande fötter gick vi ner till Piccadilly där bussen hem gick ifrån. På bussen träffar vi 3 killar varav den ena påstår sig vara bakgrundssångare i Oasis... Amanda sov hos mig på natten och vi var väl i säng vid halv 5 tiden på morgonen. Efter en lång sovmorgon gjorde vi oss iordning och gick in till Richmond för att äta bakis mat på Mcdonalds, det blev även en runda på boots för att köpa en ny ansiktskräm för min var helt slut. Efter det gick jag hem och jobbade några timmar. Jag, Felicia och Annette gick till en lekpark där vi var i över en timme. När vi kom hem bakade jag och tjejerna en kladdkaka, MUMS!! På kvällen åt vi middag och sedan skulle vi titta på Strictly come dancing (engelska varianten av Let's dance) när det var slut gick jag upp på mitt rum och Skypade med mamma och pappa. Satt sedan och läste lite bloggar innan jag gick och la mig.
Idag har jag och Amanda varit i Richmond Park men det var så fint där så det förtjänar ett eget inlägg. Här är iaf lite bilder från veckan.
 
Hur tänkte dem när de gjorde denna gatan? finns ju inte en chans att bilarna som står parkerade kan köra här ifrån..
 
Blev troligtvis biten av en spindel innan i veckan. Kliade och sved rätt mycket men nu är det bra igen.
 
På Libertine.
 
 
I lördags i lekpaken.
 

KOMMENTARER:

  • Moster Nenna säger:
    2014-09-29 | 11:12:06

    Instämmer i att du bloggar alldeles för sällan ;-) Det är så kul att läsa om hur du har det!! Fina bilder och bra skrivet....
    Kram från moster

  • Mamma säger:
    2014-09-29 | 13:35:10

    Tur att du lyssnar lite på mig fortfarande ;)
    Det ser blött ut på gatan vid Piccadilly och där gick du barfota på natten... Borde varit kallt men du hade kanske dålig känsel vid den tiden på natten?? ;) Så söta flickorna är!! Ska bli skoj att få träffa dem.

    Svar: Hela regent street var torr sen piccadilly har jag ingen koll på, då var skorna på igen ;)
    Matilda Hansson

  • Mormor säger:
    2014-09-29 | 16:21:57

    Det är jätteroligt att läsa din blogg.
    Kram

  • Mamma säger:
    2014-09-29 | 20:41:56

    Den ser då verkligen inte torr ut på bilden :)

Kommentera inlägget här: